Jakmile se v zařízení uvolní místo, jsou z pořadníku vybráni žadatelé, u kterých bude provedeno sociální šetření.
Závěr ze sociálního šetření ukáže, který čekatel je vhodnou osobou na uvolněné místo, jak z hlediska zdravotního stavu tak případně charakterových vlastností (vícelůžkové pokoje). Sociální pracovnice žadateli předá k vyplnění dotazníky a k prostudování informační složku. Na základě vzájemné dohody je stanoven termín případného nástupu.
Informační složka obsahuje níže uvedené materiály k bližšímu seznámení:
- Základní prohlášení organizace
- Etický kodex
- Domácí řád
- Návštěvní řád
- Stížnosti
- Ceník služeb
- Vyúčtování úhrady za služby
- Návrh Smlouvy o poskytnutí služby sociální péče
- Nejčastější dotazy
- CD - prostory domova
Forma předávaných dokumentů se odvíjí od schopností a potřeb uživatele.
1. Občanský průkaz
2. Průkaz zdravotní pojišťovny
3. Zdravotní dokumentaci od praktického lékaře, popř. výpis ze zdravotní dokumentace
4. Doklad o výši příjmů (poslední důchodový výměr apod.)
5. Léky, které užíváte, alespoň na týden
6. Zdravotní nebo kompenzační pomůcky, pokud je používáte (brýle, naslouchátka, berle, chodítka, invalidní vozík apod.)
7. Ošacení a věci osobní potřeby dle vlastního uvážení a zvyklostí
8. Menší finanční hotovost na drobné výdaje a léky
V případě opatrovnictví předložte rozhodnutí soudu o zbavení nebo omezení způsobilosti k právním úkonům a listinu o ustanovení opatrovníka, případně rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce důchodu (vydává MěÚ Trutnov).
Doporučujeme
Trvale si označte veškeré prádlo a osobní věci číslem, které Vám bude přiděleno před nástupem. Praní osobního prádla je zajišťováno prádelnou v našem zařízení a bez označení může docházet k záměně nebo ztrátě. Není vhodné označovat prádlo a ošacení na zcela viditelném místě. Ložní prádlo, přikrývku, polštář, bytový textil (záclony, přehoz na postel) poskytuje zařízení.
Dobře si promyslete, co si s sebou vezmete. Je lepší začít s méně věcmi, další si můžete doplňovat kdykoliv po nástupu. Je však třeba počítat s tím, že máte k dispozici jednu skříň s nástavcem, poličku a noční stolek.
Vezměte si takové oblečení, které nosíte doma a na které jste zvyklí, vše v takovém množství, aby mohla být zajištěna výměna.
Pro začátek Vám doporučujeme:
- vhodnou domácí obuv (neklouzavou) alespoň dva páry
- spodní prádlo (v dostatečném množství)
- punčochy, ponožky, teplé ponožky
- noční košile, pyžamo
- župan
- domácí oděv, na který jste zvyklí
- svetr nebo vestu
- oblečení na kulturní akce
- kabát nebo zimní bundu
- letní a zimní obuv
- čepice, šátek
- kapesníky
- žínky, ručníky, osušky
- hygienické potřeby - mýdlo, šampon, zubní pastu, kartáček na zuby, hřeben, toaletní papír, apod.
- hrníček, lžíce, lžička
- vázička
Přineste si s sebou fotografie, obrázky, květiny, popř. další drobnosti na zeď okolo postele nebo na poličku, abyste se u nás cítili co nejlépe. Dále nezapomeňte na vzpomínkové předměty, fotoalbum, potřeby k realizaci koníčků a zálib (ruční práce, psací potřeby), případně jiné drobnosti, které Vám zpříjemní pobyt. Po dohodě se spolubydlícími je možné si dodatečně přinést rádio, televizor, hudební nástroj apod.
Pro Vaše příbuzné a přátele je náš Domov pro seniory otevřen každý den od 8.00 do 20:00 hodin. Po dohodě s personálem i mimo tuto dobu (Návštěvní řád) Všichni jsou zde vítáni, můžete je pozvat například také na společenské a sportovní akce, které pořádáme, nebo si jen tak posedět na naši terase,v parku, nebo v odpočinkových koutech.
Pokud budete chtít domov opustit i na více dní, je to samozřejmě možné po dohodě a za stanovených podmínek. Totéž platí, pokud se rozhodnete pobyt v domově ukončit. Máte-li ještě další dotazy, na které jste nenašli odpověď zde, obraťte se na nás, zavolejte 499949502,499949503 napište socialni@domovtrutnov.cz nebo nás navštivte. Rádi Vám všechny Vaše dotazy zodpovíme.
Těšíme se na Vás !
Kolektiv zaměstnanců Domova pro seniory Trutnov
2011 © DDTU | info@domovtrutnov.cz